PER ASPERA AD ASTRA
pe căi anevoioase, spre stele

luni, 15 aprilie 2013

Un nou curs de inițiere pe Calculator pentru cititorii din cartierul sibian Vasile Aaron


Din 12 martie 2013, la Biblioteca „ASTRA”, Filiala „Vasile Aaron”, a început a doua serie a cursului de inițiere pe calculator pentru pensionari și casnice. Cursul gratuit s-a adresat cititorilor bibliotecii, scopul lui fiind dezvoltarea personală, inițierea în folosirea unor programe de larg interes pe calculator. Cursul are o durată de trei luni şi se desfășoară de două ori pe săptămână, marția și joia între orele 16-18. La curs participă 10 persoane, acestea exersând pe cinci calculatoare.

În cadrul bibliotecii activează trei voluntari, cititori ai bibliotecii, care predau cursul, ei fiind coordonați de bibliotecara Magdalena Iacob. Cei trei tineri sunt: Raluca Marinciu, elevă la Liceul „O. Goga”, Roxana Maria Popa, studentă la Facultatea de Inginerie, și Marco Olescu, elev la Liceul „Gh. Lazăr”.
Metoda de predare combină cunoştinţele teoretice de bază cu multe exerciţii practice pe calculator. Cursanții învață să navigheze pe internet, să folosească mediile de stocare (CD, DVD, memory-stick), să utilizeze rețelele de comunicare, să folosească aparatul foto digital, să audieze muzică și să vizioneze filme, să utilizeze diverse periferice (camerele video, căștile și imprimanta).

Prima serie de curs a avut succes, acesta fiind motivul pentru care ne-am decis să continuăm. Iată câteva dintre părerile cursanților din seria trecută:
Domnul Dumitru Chidu, 62 de ani: „Am participat cu plăcere la acest curs. Am învățat cu plăcere tot ce ni s-a predat, rămâne să exersez acasă pentru a aprofunda ceea ce am acumulat. Am învățat elementele de bază și bineînțeles și lucrurile care mă interesau mai mult: să pot viziona un film, să ascult muzică, să navighez pe internet. Apreciez și mulțumesc acestor tineri care si-au dat toată silința să învățăm și noi cei de vârsta a treia câte ceva”.
Doamna Maria Bucur, 57 de ani: „Sunt foarte mulțumită de felul în care a decurs cursul. Fetele care au predat au fost foarte drăguțe, amabile și ne-au explicat la fiecare în parte pe înțelesul nostru. A fost un curs foarte util și am venit cu plăcere. Mulțumesc mult bibliotecii”.
Doamna Cornelia Blaga, 70 de ani: „La începutul cursului aveam zero cunoștințe despre modul cum se folosește calculatorul, la sfârșitul cursului știm cum să ne facem prieteni noi, să ne îmbunătățim cunoștințele și multe altele. Mulțumim doamnei Magda, Ralucăi, Liviei și Roxanei pentru răbdarea care au avut-o cu noi și bunăvoința de a ne îndruma. Atmosfera a fost foarte plăcută, ne pare rău că s-a terminat”.
Doamna Alina Tat Olteanu, 36 de ani: „Am învățat să navighez pe internet, am învățat să socializez, am învățat să concep și să tipăresc documente. Concluzie: chiar dacă nu pot rivaliza cu tânăra generație în cunoștințele legate de PC, cel puțin de acum pot să mă descurc fără a mai apela la ajutorul lor. Concluzia concluziei: A meritat!”
Doamna Eugenia Blaga, 73 de ani: „A fost un curs foarte util și binevenit pentru persoanele de vârsta a treia. Datorită tinerelor îndrumătoare am reușit să pătrundem în tainele calculatorului. La bibliotecă, am avut ocazia să exersăm și în afara orelor de curs, lucru foarte util. Tinerele îndrumătoare au predat cursul cu competență și interes. Consider că a fost o idee foarte bună organizarea acestui curs; cu această ocazie mulțumim în special doamnei bibliotecare”.
Doamna Teodora Mănase, 65 de ani: „Mi-a plăcut mult, am învățat cât nu mă așteptam. Fetele au fost foarte amabile și au avut răbdare cu noi. De acum înainte sper că o să mă descurc și singură. Mii de mulțumiri”.

Domnul Ioan Bîscă, 78 de ani: „Voluntarele și-au dat tot interesul să înțelegem. Am învățat diferite lecții uzuale de folosire a calculatorului, pentru comunicare, tipărire la imprimantă, copiere fotografii, vizionare filme de pe CD și DVD. Examinarea a fost serioasă, ca la școală. Mulțumesc voluntarelor și doamnei bibliotecare pentru organizare și pentru interesul manifestat”.
Doamna Adela Grancea, 60 de ani: „Mulțumesc mult doamnei bibliotecare și fetelor care ne-au învățat, și-au dat silința cu noi și au avut multă răbdare. Acum pot să folosesc calculatorul și fără ajutorul cuiva”.
Doamna Domnina Haiduc, 29 de ani: „Mulțumesc doamnei bibliotecare pentru inițiativa de a organiza aceste cursuri, mai ales că sunt gratuite. Este de apreciat dorința dvs. de a veni în ajutorul cititorilor cu diferite activități, cât și munca voluntarilor care își fac treaba cu foarte multă amabilitate, bunăvoință, respect și cu strădania de a obține rezultate bune din partea cursanților. Eu am început cursul de la zero, dar cu ajutorul dvs. (doamna Magda și echipa formidabilă a dânsei), am reușit să mă descurc binișor în lucruri de bază, în lucruri care par atât de banale pentru un elev al acestei generații, dar care erau imposibile pentru mine. Numai cuvinte de mulțumire, laudă și apreciere din parte mea”.


 Magdalena Iacob, bibliotecar coordonator Filială

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu