PER ASPERA AD ASTRA
pe căi anevoioase, spre stele

miercuri, 3 aprilie 2013

BiblioPlaYs - un proiect care crește și înflorește spectaculos



În fiecare marţi, Biblioteca Judeţeană ASTRA a organizat atelierul de teatru pentru copii ”BiblioPlaYs”. Iniţial, am început prin a ne juca (de fapt, ne-am jucat mai tot timpul :D), treptat, ne-am concentrat mai mult pe imaginaţie, creativitate, improvizaţie, comunicare verbală/nonverbală (mimă, pantomimă), concentrare şi mişcare, printr-o serie de jocuri şi exerciţii atractive şi creative.



În plus, am încercat să creăm câteva schiţe de piese, având ca scop final crearea unei piese noi, originale, care să fie jucată la bibliotecă. Astfel, am reuşit să creăm personajele, fiecare participant a trebuit să caracterizeze un personaj preferat (real sau imaginar), un personaj pe care le-ar plăcea să îl interpreteze. Ulterior, participanţii au trebuit să creeze povestea respectivului personaj şi viaţa acestuia. În final, prin punerea personajelor şi a poveştilor acestora la un loc, au reuşit să creeze o poveste colectivă care a rezultat în piesa finală.

Imaginaţia, spontaneitatea şi creativitatea participanţilor au ieşit în evidenţă şi în momentul punerii în scenă a piesei, când au creat elementele de decor, spaţiu şi mişcare scenică. Mă declar fascinată şi foarte norocoasă ca am ocazia de a lucra împreună cu aceştia într-un astfel de proiect  din care am învăţat şi am de învăţat enorm.

Laura Bucătaru
bibliotecar formator



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu